2012-01-06

Glad häst.

Ingen uppdatering igår heller, slarvigt. Men igår va ja bara arg och irriterad. Ambers blodprover är på vift.. Tror jag. Skulle fått svar dagen efter jag lämnat in dom redan, men de fick ja inte utan blev lovad att de skulle komma dagen därpå. Ringde Löberöd, men dom hade konstigt nog inte fått något. Dom skulle ringa labbet och sedan återkomma. En kvart senare ringer dom tillbaka och säger att det inte finns några prover från hästen Amber på labbet. Dom skulle dubbelkolla igen och återkomma efter lunch. Jag ville ju liksom ha svar så vi visste om de skulle tas nya prover eller ej.. Lunchen gick, ingen som ringde. Ringer Löberöd, tekniskt fel på deras telefon. Inte närmsta biten att sätta sig i bilen och köra en timme enkel väg heller... Försöker o försöker, kopplas inte fram. Tillslut ringer jag nummerupplysningen och kopplas till labbet själv. Växeln stängd, öppnar åter måndag. Ringer Löberöd, äntligen signaler, inget svar, dom har slutat för dagen. Underbart! Eftersom det är röd dag idag så får ja svar på måndag. Antingen så är proverna verkligen borta eller så har dom en färdig analys. Återstår att se..

Amber är i alla fall inte jätteglad åt att bara stå i boxen. Oavsett väder så behöver hon få komma ut o lufta sig lite iaf.. Hade massa kvällshö kvar från gårdagen samt titta inte ens på de nya ja slängde in i morse. Tempade henne, 37,4, så ingen feber. De enda som gick ner va äpplen o morötter :P Hon kunde äta lite hö om ja matade henne oxå..

Så ja bestämde mig iaf för att släppa ut henne en liten stund på dagen när de va så fint väder :) I en lite mindre hage ifall hon skulle sätta världens fart. Någon direkt fart fick hon ju inte upp, men gymnastiserade på rätt bra ändå tycker jag? ;)















Efter en timme i hagen så mumsade hon glatt på sitt hö i boxen :)

För övrigt så har de varit fuuullt upp idag. Emma va sjuk, så har jobbat själv. Ridit några, longerat, gjort i ordning hästar till Lisen o Peder, haft 10 hästar ute i hage, fixat hästar för visning, värmt upp hästar till kunder mm. Stallet va sopat o klart för dagen när klockan va halv sju, det kallar ja fullt upp! :) Så nu lär jag somna gott...

Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()

Share |

0 personer har kommenterat Glad häst.


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar: