2012-01-14

Blir så trött.

Tar ju skiiitlång tid att ladda upp bilder?! Och jag har ju massa bilder ja vill lägga upp här :/

Gårdagen bestod i alla fall av jobb 7.30-13.00 och därefter direkt till stallet för att möta upp hovslagaren som skulle sko Skrållan :) Va riktigt fin i fötterna, men är tunn i sulorna igen.. Lite småjobbigt med en häst med fullblodsfötter. Eller hovar, haha :P Hon verkade i alla fall inte vara öm efter skoningen. Hade ju iofs inte gjort så mkt eftersom hon ändå tar det lugnt nu :)

Vid tre kom Cissi och plockade upp mig i stallet och så åkte vi till Lerum och Xtreme Horsemakeover. Har aldrig varit där och borde nog skippat att åka dit oxå.. Vilken affär! :) Och Joanna kan ju konsten med att charma kunder. Blev ju liksom inte mindre sugen på ett pannband till Amber när hon berömde min häst så. Hon fick se denna bilden på Amber..


Joanna tyckte att hon hade ett felfritt huvud. Utrycksfulla ögon, bred panna och ganach, små ädla öron och liten mule. Nosgrimman var helt rätt, sidostyckena lite "klumpiga" och pannbandet stal för mkt uppmärksamhet från Amber. Hon är en häst som ska synas.. Så ja, när hon avslutade vårt besök med att säga att hon såg fram emot att designa ett träns till Amber så fick ja mig allt en funderare ;)

Sedan fick hon se denna.


Och wow vilken häst ja hade. Så perfekt i formen, allt va så lagom. Kan ju inte mer än hålla med för ja trivs verkligen med min häst. Hon är grym!! <3



Resterande av kvällen spenderades med världens bästa pojkvän :)

Idag blev det lite sovmorgon och frukost med mor och far. Sedan packade vi transporten full med skräp och åkte en sväng till tippen! Därefter en sväng till stallet och pyssla lite samt mocka osv åt Amber och Carins tre hästar. (Carin äger gården där jag står, så hjälper henne med hennes hästar ibland)

Nu är det soffläge som gäller! Har badat rökbastu och tagit en cider hemma hos Toni. Innan det slängde vi ihop två stooora goda pizzor hemma hos mig. Hemlagad pizza är trots allt bäst!! :)


Någon är glad att mamma flyttat tillbaka från Skåne <3


Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()

Share |

0 personer har kommenterat Blir så trött.


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar: