2011-12-12

Så hamnade jag här.

Tänkte börja med ett inlägg om hur jag hamnade här nere i Österlen, Skåne :)

Har för vana (ovana?) att sitta och kika på Hästnet. Hästar, ponnyer, jobb, utrustning, gårdar, ja allt. Hade inte varit inne på ett tag och hittade en annons där Lisen och Peder annonserade om två lediga elevplatser. Knåpade ihop ett litet mail om mig själv, lämnade referenser och skickade. Fick snabbt tillbaka att platserna tyvärr redan var tillsatta och tänkte då inte mer på de. En vecka senare får jag ett mail med en förfrågan om jag fortfarande är intresserad. Yes! Har typ en halv dag på mig att fundera. Senare samma dag är elevplatsen min och drygt en vecka senare är jag på väg ner :)

Lämnade Eckerna gård klockan tolv och anlände här nere vid sju på kvällen. Det var en minst sagt regning och blåsig färd ner. Jag och lastbilarna pendlade mellan 60 och 80 km/h på motorvägen, kul! Är riktigt skönt att Amber är världens snällaste att köra :)

Väl här nere fick jag lastat ur och en snabb rundtur i stallet av Emma, Emilia och Louise. "Här är groomen, Peders hästar, hingstgången, stora gången, lilla gången, Lisens hästar" mm. För stunden sa de mig ingenting.. Amber fick sin box och jag packade ur alla saker jag hade med mig. Helimponerad av mig själv att jag faktiskt inte hade packat med mig mer än vad jag hade!

Efter lite pysslande med packningen och Amber hade klockan hunnit bli nio. Hästarna fick sitt kvällshö och vi åkte ner till huset där vi bor. Ca 700m från gården, världens längsta backe. Toppen att konditionsträna hästarna i iofs..

Här nere i huset har alla varsitt rum med säng och garedrob i stort sett. Sedan har vi gemensam tvättstuga, kök och vardagsrum. Jag blev tilldelad ett rum bortanför tvättstugan, gamla garaget. Jo tack, de kände jag. Sov i långkalsonger och mjukisbyxor..

Halv sju fredag morgon ringde klockan och det var dags att börja sin första dag på Grevlundagården..

Fortsättning följer för nu ska ja sova! ;)

Emelie

Postat i Allmänt | Comment (2) kommentarer Trackbacks ()

Share |

2 personer har kommenterat Så hamnade jag här.

  1. emelie
    23:20:51 den 2011-12-12
    Hej! kul att du jobbar på Grevlunda! Kan du inte skriva lite om ditt jobb som tex vad du gör osv...? :)
  1. En chic mammas bekännelser
    00:02:27 den 2011-12-13
    Låter dom en dröm !! Kommer bli sååå kul att följa din blogg !!
    www http://mizztang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar: